Leica byl (je) vždy můj sen, ale klasický dálkoměr na kinofilm. Tam vznikla legenda Leica, která setrvačností přetrvává. Tedy staré kinofilmové těla budou vždy legendou, po digitálech neštěkne ani pes. Objektivy mají většinou špičkové (což za jejich ceny mají i všichni ostatní výrobci) a dají se použít snad stále stejné z dob kinofilmu (což u ostatních výrobců taky). Ceny za Leicu jsou mimo, ale o tom se zde nebavme, lidé to kupují, chtějí to, tak proč takovou cenu nemít, je to prostě luxusní zboží. Jediné co bych nedělal být Leicou, tak ty rebrandované CSC od Panasonicu/Sony.
Odpovědět3 0
Tak ale cílem Leicy není přinést výkon snímače aktuálních full frame fotopřístrojů mainstreamu. Cílem Leicy je prostě přinést specifický styl. Taky si za to nechá dobře zaplatit, protože v této snaze v podstatě nemá žádnou konkurenci (např. proto).
Kvalita Leicy je jak kde. Např. u přístroje Leica Q může mainstream před kresbou objektivu a kvalitou JPEGu, který z toho leze, jen tiše smeknout, takže nelze úplně říci, že by Leica přinášela jen specifický styl a špičkové tovární zpracování, ale někdy přináší i špičkovou kvalitu výstupu překonávající konkurenci.
Odpovědět0 0
Když jim někdo udělá pořádné nářadí, u Q třeba elektroniku od Panasonicu a optiku navrhla Konica Minolta (pořád to hoši umějí). Novější dálkoměry už jsou docela použitelné, starší jako M8 a M9 tak akorát na velké drbání, tam bylo gró vždycky v špičkové optice. V čem se ovšem od Leicy můžou učit všichni včetně Applu, je schopnost prodat cokoliv s astronomickou přirážkou a příkladně růst, to by nedal ani Jobs. Poslední opravdu tradiční fotografický výrobce mimo Asii prostě má svou pozici jistou.
Odpovědět2 0
Takovych vyrobku, ktere jsou horsi, nez casto mnohnasobne levnejsi alternativy, je na trhu nespocet, zdaleka nejen mezi fotaky. Dokud budou lide ochotni delat spatne investice a platit za stylove cosi, i kdyz to neplni svou funkci v mire odpovidajici cene a staci jim ten "styl", neni duvod, aby si za to firmy nenechavaly platit (jakkoliv je to cesta, kterou vskutku nelze oznacit za nasledovani hodnou a v nekterych pripadech se z toho az zveda zaludek).
Odpovědět0 0
Typická Leica, špičkovú má len cenu.
Odpovědět7 1
A kolik jsi jich měl, že to tak dobře víš? Ani jednu, co? Tak se nechovej jako buran.
Odpovědět2 5
Jiří, mal som dva Leica prístroje, jeden mám dodnes, ale prečo mi nadávaš ?
Odpovědět5 0
Tak proč ji pomlouváš? Podobná tvrzení většinou mají lidi, co s ní nikdy nefotili a právě tato tvrzení z ní dělají předraženou značku pro snoby. Dálkoměry byly naprostá špička a je jen škoda, že kvůli tlakům spotřebitelů, chápej těch snobů, kterým jde jen o logo na foťáku začala Leica prodávat pod svou značkou přeznačené levné stroje jiných výrobců a to ji kazí dost jméno. Ano, je to drahá značka, ale stále kvalitní, hlavně u SF přístrojů. Měl jsem středoformát S2 a super stroj, lituju, že jsem ho prodal, ale potřeboval jsem něco akčnějšího a je pravda, že to finančně utáhnout není snadné, co objektiv, to 100-150 tisíc. Ale výsledky super.
Odpovědět1 1
Co bolo, bolo, aj Rolex Submariner boli kedysi potapacske hodinky za 150 dolarov...
Znacku pre snobov zo seba robi v prvom rade samotna Leica svojou marketingovou strategiou ked polovicu jej ponuky tvoria rozne "limitovane" serie a s tym suvisiacou absurdnou cenovou politikou ked su schopni pytat 150,000 za fotoaparat bez LCD displeja.
Nehovorim, ze tie fotoaparaty su zle, ale ako sa pise v clanku, za podobnu cenu vie kvalitny fotoaparat vyrobit kazdy. Staci sa pozriet, s cim fotia profesionalni fotografi - kolkoich fotilo s Leicou pred 50 rokmi a kolko dnes? Tipujem ze asi tolko, kolko potapacov sa dnes potapa s Rolexkami na ruke...
Odpovědět1 1
jiri.sefrna: A proc by se Jozko na jeji adresu nemohl negativne vyjadrit, treba jako soucasnosti zklamany uzivatel drivejsich produktu znacky, predtim, nez ze sebe udelala to, cim je dnes? Stejne jako jsem zde napr. ja mnohokrat kriztozval to ci ono na Olympusech v dobe, kdy jsem je pouzival?
Nekdy se poustis do suverennich odsudku zcela bez zamysleni se nad moznymi souvislostmi.
Odpovědět0 0